RSS

Indianul si greierele

24 Dec

  Earlier this year I promised myself that by the end of 2011 I will write at least one blog post in Romanian, so finally here it is 🙂

Mi-am promis cu cateva luni in urma ca pana la sfarsitul anului am sa scriu macar un post in Romana. Desi as avea foarte multe de scris, am sa ma limitez la o pilda-povestioara care am gasit-o intr-un email acu vre-un an. Nu stiu cine a scris-o si n-am nici cea mai mica idee de provenienta ei dar mi-a placut destul de mult incat sa o includ in colectia mea de citate. Esenta povestioarei e legata de postul care urmeaza sa-l scriu in Engleza si care va fi online pana la sfarsitul zilei de azi. Sper sa va placa:

“Un indian american era impreuna cu prietenul sau in centrul New York-ului. Era ora amiezii iar strazile erau pline de oameni. Masini claxonand, taximetre ce luau curbele cu viteza, sirene ce se apropiau sau se departau, toate aceste sunete ale orasului parca te asurzeau. Dintr-o data indianul a spus:

– Am auzit un greiere.
– N-ai cum sa auzi un greiere in tot vacarmul asta! i-a spus prietenul lui.
– Sunt sigur, am auzit un greiere! a insistat indianul.
– Asta-i o nebunie! a raspuns prietenul.

Indianul a ascultat cu atentie un moment dupa care a trecut strada spre o zona unde se aflau cativa copaci. A cautat imprejur, sub ramuri si a gasit micul greiere. Prietenul sau a ramas uimit.

– E incredibil! Trebuie sa ai un auz supraomenesc!
– Nu, a spus indianul. Urechile mele nu sunt diferite de ale tale. Totul depinde de ce asculti cu ele.
– Dar nu se poate! a continuat prietenul. Eu n-as putea auzi un greiere in acest zgomot!
– Depinde de ceea ce este important pentru tine. a venit imediat raspunsul. Da-mi voie sa-ti arat.

A bagat mana in buzunar si a scos cateva monede pe care le-a lasat sa cada discret pe asfaltul trotuarului. Atunci, cu tot zgomotul asurzitor al orasului, au remarcat ca toti oamenii de pe o raza de 5 metri au intors capul privind in jur daca nu cumva banii cazuti erau ai lor.

– Intelegi ce am vrut sa spun? a continuat indianul. Totul depinde de ceea ce este important pentru tine! ”

Ascultind zi de zi la tv/radio/vecini gilceava, crimele, tragediile, barfele etc. urechea noastra care este prelungirea creierul nostru,  se formeaza pe tot ce este urit si rau. Acelasi lucru se intampla si cu ochii care sunt fereastra subconstientului. Ni se impregneaza in subconstient ceea ce auzim si vedem indiferent daca ne spunem ca nu ne afecteaza. Creierul si subconstientul absoarbe si inregistreaza toate informatiile venite prin simturile noastre, in special cel vizual si auditiv!

Ce efect are asta asupra noastra pe termen lung? Lista de efecte negative e neterminata dar in principiu ne pierdem puterea de decizie, ne pierdem creativitatea si individualitatea. Devenim ca oile in turma, neputinciosi si tematori ( de avion, de frig, de vint, de mincare, de oamenii de linga noi, de sentimentele noastre etc)  pentru ca suntem programati de mediul social/cultural/politic in care alegem sa traim.

In viata noastra, ca si in povestioara de mai sus, greierii cinta, frunzele fosnesc, lucruri bune se intampla mereu, dar e alegerea noastra daca vrem sa le auzim/vedem sau nu. Stiu prea bine ca viata in Romania e grea (asta daca nu esti patron sau corupt), e si mai grea sa construieti una in strainatate in special daca n-ai pe nimeni, dar credeti-ma pe cuvant ca viata ta ti-o construiesti singur cu puterea vointei indiferent unde esti. Nu lasa pe altii sa faca alegerile pentru tine! Fa ceea ce te face fericit(a) si preferabil ceea ce moral ca sa-ti fie bine si tie si celor din jurul tau, insa ca sa resuesti trebuie sa stii ce vrei, sa-ti doresti din tot sufletul si sa te gandesti la solutii nu probleme! Gandirea pozitiva atrage oportunitati, gandirea negativa atrage numa probleme! Carpe Diem!

Sarbatori Fericite, un 2012 cat mai prosper si pozitiv! 😉

 
1 Comment

Posted by on December 24, 2011 in Romana

 

One response to “Indianul si greierele

  1. FLO

    July 14, 2012 at 14:36

    Povestioara e foarte buna.

    In Romania nu iti e bine doar daca esti patron sau corupt, in Romania ti-e bine daca esti destul de inteligent si destul de curajos sa infrunti un sistem corupt, parerea mea. Iar in strainatate trebuie sa fii mandru ca vii din Romania, cu lucrurile bune si rele care se intampla intr-o tara in care nu multi mai cred. :).

     

Leave a Reply

 
